BMW 3 Series: Παραμένει και ως βενζινοκίνητο, παρά την ηλεκτρική στροφή
5 Μαρτίου 2025Παρά τις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, η BMW επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην τεχνολογική ευελιξία, διατηρώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη νέα γενιά της Σειράς 3. Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει δύο παράλληλες εκδόσεις: μια πλήρως ηλεκτρική και μία με συμβατικό κινητήρα, με το ίδιο σχεδιαστικό ύφος.
Η BMW διατηρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
Η Σειρά 3 αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία της BMW, με πάνω από 20 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1975. Το συγκεκριμένο μοντέλο αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της μάρκας και είναι στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία. Με την επερχόμενη νέα γενιά, η BMW προχωρά σε μια σημαντική αλλαγή στρατηγικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το εσωτερικό της εταιρείας, η επόμενη γενιά της Σειράς 3 θα προσφέρεται τόσο σε ηλεκτρική έκδοση βασισμένη στην πλατφόρμα “Neue Klasse” όσο και σε βενζινοκίνητη εκδοχή. Αυτή θα είναι η όγδοη γενιά του μεσαίου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση.
Η BMW έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία στον εξηλεκτρισμό της Σειράς 3. Από το 2022, η τρέχουσα γενιά (G20) κυκλοφορεί στην Κίνα ως πλήρως ηλεκτρικό i3, χρησιμοποιώντας το ίδιο σύστημα κίνησης με το i4. Επιπλέον, από το 2016, το μοντέλο διατίθεται και ως plug-in hybrid.
Ταυτόσημος σχεδιασμός, διαφορετικά συστήματα κίνησης
Η νέα στρατηγική της BMW περιλαμβάνει έναν ενοποιημένο σχεδιασμό τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα βενζινοκίνητα μοντέλα. Ο εξωτερικός σχεδιασμός θα είναι ίδιος, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στον κινητήρα και στο σύστημα μετάδοσης. Επίσης, και οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν το ίδιο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του προηγμένου συστήματος infotainment Panoramic iDrive X.
Αυτή η επιλογή επιτρέπει στη BMW να διατηρήσει μια ενιαία σχεδιαστική ταυτότητα, ενσωματώνοντας στοιχεία της “Neue Klasse” ακόμα και στα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αλλαγές στις γραμμές παραγωγής
Η νέα γενιά της Σειράς 3 φέρνει αλλαγές και στις εγκαταστάσεις παραγωγής. Το εργοστάσιο του Μονάχου, όπου παραδοσιακά κατασκευάζονταν τα περισσότερα μοντέλα της σειράς, θα μετατραπεί πλήρως σε μονάδα παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2027. Αυτό σημαίνει ότι τα νέα βενζινοκίνητα μοντέλα θα παράγονται σε άλλες εγκαταστάσεις.
Η παραγωγή στο εργοστάσιο του San Luis Potosí στο Μεξικό θεωρείται σίγουρη, ενώ για την ευρωπαϊκή αγορά η BMW αναζητά επιπλέον μονάδες παραγωγής στη Γερμανία. Το εργοστάσιο του Dingolfing είναι μια πιθανή επιλογή, καθώς έχει ήδη τη δυνατότητα παραγωγής οχημάτων με διαφορετικούς τύπους κινητήρων στην ίδια πλατφόρμα.
Λανσάρισμα και μελλοντικές προοπτικές
Η νέα γενιά της Σειράς 3 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2027. Με τη διπλή στρατηγική της, η BMW παραμένει ανοιχτή σε διαφορετικές τεχνολογίες, αντί να δεσμευτεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, όπως έκαναν άλλοι κατασκευαστές.
Αυτή η ευελιξία μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεδομένου ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προχωρά πιο αργά από το αναμενόμενο. Το 2024, τα ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) αντιστοιχούσαν στο 17% των συνολικών πωλήσεων της BMW, κατατάσσοντας την εταιρεία στην κορυφή των γερμανικών premium κατασκευαστών.
Προκλήσεις και ερωτήματα για το μέλλον
Η παράλληλη ανάπτυξη ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων μοντέλων σε διαφορετικές πλατφόρμες δημιουργεί τεχνικές και παραγωγικές προκλήσεις. Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσο η BMW θα καταφέρει να αξιοποιήσει τις συνέργειες μεταξύ των δύο εκδόσεων και να διατηρήσει το κόστος παραγωγής σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Επιπλέον, μένει να φανεί πόσο καιρό η BMW θα μπορέσει να διατηρήσει αυτή τη διπλή στρατηγική. Με τις αυξανόμενες ρυθμίσεις και την κοινωνική πίεση υπέρ της ηλεκτροκίνησης, η νέα βενζινοκίνητη Σειρά 3 ίσως είναι η τελευταία του είδους της.